KAI 2009.03.05. 13:55

Nordic Walking és a fogyás

A túlsúllyal küzdők nagy része gátlásai miatt sem megy sportolni. Nem szívesen vetkőzik le mások előtt, zavarja, hogy nem úgy áll rajta a futónadrág mint másokon és számos más lelki problémák is felmerülhetnek. Egymás között sportolva, egymás gondjait megértve, egymást segítve azonban sokkal nagyobb eséllyel érhetik el céljaikat - a testsúly csökkentés Nordic Walking közben.

 

 

Ajánlott az Nordic Walking túlsúly esetén, mert:

  • A botok használata nagyban tehermentesíti a már amúgy is túlterhelt izületeket.
  • A botok használata segít megőrizni az egyensúlyt sport közben.
  • Mivel a Nordic Walking a test izmainak mintegy 90%-át megmozgatja, és ezzel serkenti az anyagcserét és minden életfunkciót, jótékony hatással van az ülés alatt felgyülemlett salakanyagok távozásának sebességére, többek között a bélműködésre.
  • Azonos sportolással töltött idő alatt a felsőtest intenzív használata miatt 20-25%-kal nagyobb kalória felhasználás érhető el, mint a klasszikus gyaloglással.
  • A fenti okból kifolyólag gyorsul az anyagcsere, intenzívebb a méregtelenítés, ez a túlsúly okozta további panaszok enyhítését is jelenti (szív és érrendszeri betegségek, cukorbetegség, stb.).
  • A csoportban, hasonló problémával küzdőkkel együtt végzett sporttevékenységnek nagyobb a megtartó ereje, mint az egyénileg végzettének, könnyebb a motiváltság fenntartása.
  • A terhelés fokozatos megválasztása miatt örömöt jelent a mozgás. Azonban fontos kerülni a túlterhelést, ügyelni kell az intenzitás fokozatos növelésére!

A bejegyzés trackback címe:

http://physioline.blog.hu/api/trackback/id/tr1982978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.